שזרוע, או בשמו המוכר יותר, "רימרקטינג", הוא מונח בתחום השיווק באינטרנט, באמצעותו ניתן למקסם את התועלת מקהלים שיצרו אינטרקציה כלשהי עם המוצר או השירות שלנו. אלו יכולים להיות גולשים שהגיעו לדף הבית שלנו, כאלה שקנו דבר-מה באתר, או כאלו שרק השאירו פרטים בדף נחיתה או הוסיפו מוצר לסל הקניות, אך לא ביצעו את ההזמנה מסיבה כלשהי.
בבסיס השיטה עומד ההיגיון שאומר כי לקוחות פוטנציאליים שכבר הביעו עניין במוצר או בשירות שלנו – צפויים יותר מקהלים אחרים, לרכוש או לגלות עניין שוב. בהתאם להיגיון זה, אנו מייצרים תוכן הפונה שוב אל אותם קהלים, לרוב באמצעות מסרים שונים ומתחלפים – ומעוררים בהם עניין מחודש במה שיש לנו להציע. מבחינה טכנולוגית, הרימרקטינג מאפשר "לצבוע" את הגולשים שביקרו בעמוד אינטרנט מסוים או ביצעו פעולה מסוימת ו"עוקבת" אחריהם על מנת להציג את הפרסום שוב. המערכת מתוחכמת דיה על מנת לבצע גם "מעבר" בין פלטפורמות, כלומר, הלקוח ייחשף למודעה שלנו גם תוך גלילה בפייסבוק, גם בחיפוש בגוגל וגם בזמן שיטוט באתרי תוכן במובייל.
כך לדוגמא, סטודנט שמשוטט באתרך בעת שיעור משעמם, מוסיף פריטים אל "סל הקניות" אך לא משלים את תהליך התשלום (כיוון שהיה צריך לצאת מן האולם), יראה בפעם הבאה בה יפתח את הפייסבוק מודעה המתזכרת אותו לשלם ולהשלים את תהליך הקנייה.
כיצד נשתמש בשיטת רימרקטינג בכדי למקסם את רווחי העסק?
שיטת ה"תזכורת"
מיועד לגולשים שרק ביקרו באתר מבלי לבצע פעולות נוספות – פרסומים מרוכזים יופיעו ברשתות השונות על מנת "להזכיר" לגולשים שהם נחשפו למוצר או השירות שלנו, ומעודד אותם לחזור לאתר ולבצע רכישה.
שיטת ה"השלמה"
מיועד לגולשים שהוסיפו מוצר לסל הקניות אך לא ביצעו תהליך רכישה – נוכל להציע באמצעות מודעה ייעודית הנחות מיוחדת או תמריץ אחר שיסייע בהשלמת המכירה. כמו כן, המודעות יזכירו לגולשים את המוצר ויעודדו אותו לחזור ולבצע את הרכישה.
שיטת ה"פיתוי"
מיועד לגולשים שהשאירו פרטים לחזרה (בהגה מקצועית "ליד") – נוכל להפיץ מוצרים או שירותים דומים או הצעות מיוחדות ומבצעים באופן ממוקד, מאחר וקהל זה כבר הראה עניין מסוים במה שיש לנו להציע.
שיטת ה"דחיפה"
מיועד לגולשים שכבר קנו באתר בעבר, בה אנו מציעים להם לקנות משהו נוסף או משלים והופכים אותם ללקוחות חוזרים ומעודדים אותם לרכוש גם בעתיד.
בנוסף, רימרקטינג תורם למיתוג וקידום העסק, בהפיכתו לבולט בעייני לקוחות מתעניינים; הלקוח שביקר באתר, לפתע מתחיל לראות אותך "בכל האינטרנט" – אפקט הגורם ליצירת רושם חיובי על כל לקוח.
בכוחו של הרימרקטינג לתרום רבות לעסק מבחינה שיווקית, מיתוגית וכמובן כלכלית. עם זאת, על מנת לבצע את הרימרקטינג באופן המיטבי, נדרשים צעדים טכניים כגון הטמעת קודי מעקב באתר או הגדרת קהלים בפייסבוק, וכמובן, ניסיון, ידע והבנה בחוויית הקנייה של לקוחות. אם השיווק הדיגיטלי שלכם חכם, מחושב ואתם לוקחים אותו בחשבון לפני שמתחילים קמפיינים בדיגיטל, תוכלו למנף את הפעילות העסקית שלכם ולמקסם רווחים מבלי להוציא הון על פרסום ושיווק.
אל תתפשרו על חצאי עבודות – פנו למומחים שעושים את הכל.
Oasis Media – שיווק דיגיטלי חכם.